Jue. Mar 13th, 2025

Actualització del registre d’empreses i contractes de licitació a Catalunya

empresa

S’ha aprovat un nou decret que actualitza la regulació de l’operació de les ofertes i les empreses classificades a Catalunya (Relic) i el Registre Públic de Contractes de Catalunya (RPC).

Com funcionen els registres

Amb el registre electrònic d’ofertes i empreses classificades a Catalunya (Relic), les empreses presenten la documentació per obtenir el certificat de relíquia i, per tant, guardar la mateixa documentació en cada licitació.

El Registre de Contractes Públics (RPC) inclou les dades bàsiques dels contractes concedits a Catalunya.

Canvis aprovats

Amb el nou decret, els òrgans de contractació tindran l’obligació de:

  • Registra’t a la relíquia de documentació presentada per empreses en sol·licituds de classificació empresarial i bons certificats d’execució.
  • Informeu de qualsevol variació, falsedat o inexactitud que coneixen.
  • Comunicar les dades contractuals a l’Oficina d’Auditoria Català i al Registre de Contractes del Sector Públic de l’Estat.
  • Si la informació continguda al registre no s’actualitza d’aquí a cinc anys, el registre quedarà suspès. Si passeu deu, es cancel·larà.

Cap a un model de contractació pública electrònica més eficient

El Generalitat va crear la relíquia el 2005 per aconseguir una gestió més àgil i eficient dels processos de contractació.

El seu ús ha crescut amb més de 1.500 certificats emesos per organismes contractants.

Pel que fa al Registre de Contractes Públics (RPC), totes les administracions de Catalunya, tant en el camp de Generalitat com a l’administració local, tenen l’obligació de comunicar les dades dels contractes que atorguen, cosa que garanteix un sistema de contractació pública transparent i eficient per a totes les parts implicades.

FONT

Por Redaccio

Related Post

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *