diciembre 27, 2025

El premi Sant Jordi augmenta a 75.000 euros

El prestigioso Premi Sant Jordi de novel·les aumentará sus premios en la edición de 2025 a 75.000 euros, antes de los 60.000 euros anteriores, convirtiéndose así en el premio mejor dotado para la literatura catalana, gracias al acuerdo entre el sello editorial y la editorial cultural.

De esta forma, se distribuirán 60.000 euros para el autor y la editorial Coelilor ofrecerá 15.000 euros adicionales como adelanto de los derechos, según se informó el viernes en un comunicado conjunto de Ómnium y Abacus.

Como novedad de la convocatoria de este año, el jurado se reserva el derecho a seleccionar un trabajo finalista del Premi Sant Jordi, con una dotación de 10.000 euros a cuenta de los derechos de autor.

El plazo para presentar los manuscritos originales se adelantará hasta el 15 de julio de 2025, según las bases del premio.

El Premi Sant Jordi de Novela, coeditado hasta 2026 por el sello cultural y la editorial universitaria, contó con los últimos ganadores: Casagran con «We Dream a Island», Jordi Puntí con «Confeti», Gemma Palà con «La nostra mare» y Sergi Belbel con «Sequen Sequeen».

FONT

Constanza Sánchez

Por Constanza Sánchez

Soy periodista especializada en comunicación digital y producción de contenidos multimedia. Combino redacción, análisis de audiencias y SEO para crear historias claras y relevantes. Me enfoco en formatos innovadores, narrativas visuales y en desarrollar contenidos que conecten con comunidades diversas en entornos informativos dinámicos.

Related Post

L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat el procés de redacció de l’avantprojecte per definir la nova configuració de l’avinguda Meridiana entre el passeig de Fabra i Puig i el carrer de Peñíscola, a prop del Pont de Sarajevo. Aquest projecte té com a objectiu millorar la permeabilitat de la zona, reduir les barreres entre els barris de Nou Barris i Sant Andreu, disminuir el nombre de carrils de circulació i augmentar la superfície de verd i l’espai destinat als vianants. Actualment, les obres ja estan en marxa en el tram comprès entre Felip II i Fabra i Puig, on es comença a visualitzar la nova configuració de l’avinguda. Aquesta transformació busca traslladar els beneficis obtinguts a altres parts de la ciutat cap a la zona nord de la Meridiana. El projecte inclourà la definició de la nova secció de la calçada, la solució urbana per superar els desnivells entre els barris, així com la distribució del verd i altres elements urbans. Es pretén millorar la connexió entre els barris, afavorir la mobilitat sostenible i crear espais més amables per als ciutadans. La licitació correspon a l’avantprojecte del tram 3 de les obres de transformació de la Meridiana, amb la previsió que estigui enllestit durant la primavera del 2027. Paral·lelament, es treballarà en els estudis previs del tram 4, entre el pont de Sarajevo i el carrer de la Piedra. Les obres en marxa entre Felip II i Fabra i Puig ja mostren com l’avinguda evolucionarà, donant més espai als vianants i als mitjans de transport sostenible, així com augmentant les zones verdes. Aquesta transformació inclou àmbits com el node de transversalitat de la Sagrera i el node intermodal de transports de la Sagrera, on es millora la connexió i l’accessibilitat per a tots els usuaris. Barcelona amplia les mesures per millorar la circulació a la Meridiana

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

T'has perdut?

L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat el procés de redacció de l’avantprojecte per definir la nova configuració de l’avinguda Meridiana entre el passeig de Fabra i Puig i el carrer de Peñíscola, a prop del Pont de Sarajevo. Aquest projecte té com a objectiu millorar la permeabilitat de la zona, reduir les barreres entre els barris de Nou Barris i Sant Andreu, disminuir el nombre de carrils de circulació i augmentar la superfície de verd i l’espai destinat als vianants. Actualment, les obres ja estan en marxa en el tram comprès entre Felip II i Fabra i Puig, on es comença a visualitzar la nova configuració de l’avinguda. Aquesta transformació busca traslladar els beneficis obtinguts a altres parts de la ciutat cap a la zona nord de la Meridiana. El projecte inclourà la definició de la nova secció de la calçada, la solució urbana per superar els desnivells entre els barris, així com la distribució del verd i altres elements urbans. Es pretén millorar la connexió entre els barris, afavorir la mobilitat sostenible i crear espais més amables per als ciutadans. La licitació correspon a l’avantprojecte del tram 3 de les obres de transformació de la Meridiana, amb la previsió que estigui enllestit durant la primavera del 2027. Paral·lelament, es treballarà en els estudis previs del tram 4, entre el pont de Sarajevo i el carrer de la Piedra. Les obres en marxa entre Felip II i Fabra i Puig ja mostren com l’avinguda evolucionarà, donant més espai als vianants i als mitjans de transport sostenible, així com augmentant les zones verdes. Aquesta transformació inclou àmbits com el node de transversalitat de la Sagrera i el node intermodal de transports de la Sagrera, on es millora la connexió i l’accessibilitat per a tots els usuaris. Barcelona amplia les mesures per millorar la circulació a la Meridiana