diciembre 27, 2025

Comencen els treballs per minimitzar les afectacions a la mobilitat de la nova fase d’obres de l’L8 a l’entorn de la plaça d’Espanya.

Aquesta setmana s’han iniciat els treballs preparatoris per a la nova fase d’obres de perllongament de l’L8 a Barcelona, que començarà el gener vinent a les proximitats de la plaça d’Espanya. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està duent a terme les tasques necessàries per al muntatge de la tuneladora del perllongament de l’L8 al pou d’atac de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre Llança i Vilamarí. Paral·lelament, s’iniciarà l’excavació de la galeria que transportarà les terres extretes per la tuneladora des de l’extrem del pou d’atac al parc de Joan Miró.

Amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, s’han implementat mesures per reduir les afectacions a la mobilitat i a la ciutadania durant aquestes obres. S’ha establert un itinerari específic per als camions que evacuaran les terres extretes des del parc de Joan Miró, evitant passar per davant de centres educatius. A més, s’han definit nous recorreguts per a bicicletes i vehicles de mobilitat personal, així com passos de vianants addicionals per facilitar el trànsit de vianants.

D’altra banda, s’ha posat en funcionament un nou punt d’atenció a la ciutadania sobre l’obra de perllongament de l’L8 a Barcelona. Aquest espai, ubicat a l’edifici «El Vagó» del recinte de l’Escola Industrial, ofereix informació detallada sobre el projecte, recull suggeriments del veïnat i facilita la interacció amb la població en relació amb les obres en curs. La Generalitat està duent a terme aquesta ampliació de la línia d’FGC Llobregat-Anoia amb l’objectiu de millorar la mobilitat a la ciutat, amb una inversió prevista de més de 400 milions d’euros i un impacte positiu en més de 19 milions d’usuaris anuals.

En resum, les obres de perllongament de l’L8 a Barcelona estan en marxa, amb mesures per minimitzar les molèsties als ciutadans i amb un punt d’atenció específic per informar i recollir feedback de la població local. Aquest projecte té com a objectiu millorar la mobilitat a la ciutat i proporcionar un sistema de transport públic més eficient i sostenible.

FONT

Constanza Sánchez

Por Constanza Sánchez

Soy periodista especializada en comunicación digital y producción de contenidos multimedia. Combino redacción, análisis de audiencias y SEO para crear historias claras y relevantes. Me enfoco en formatos innovadores, narrativas visuales y en desarrollar contenidos que conecten con comunidades diversas en entornos informativos dinámicos.

Related Post

L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat el procés de redacció de l’avantprojecte per definir la nova configuració de l’avinguda Meridiana entre el passeig de Fabra i Puig i el carrer de Peñíscola, a prop del Pont de Sarajevo. Aquest projecte té com a objectiu millorar la permeabilitat de la zona, reduir les barreres entre els barris de Nou Barris i Sant Andreu, disminuir el nombre de carrils de circulació i augmentar la superfície de verd i l’espai destinat als vianants. Actualment, les obres ja estan en marxa en el tram comprès entre Felip II i Fabra i Puig, on es comença a visualitzar la nova configuració de l’avinguda. Aquesta transformació busca traslladar els beneficis obtinguts a altres parts de la ciutat cap a la zona nord de la Meridiana. El projecte inclourà la definició de la nova secció de la calçada, la solució urbana per superar els desnivells entre els barris, així com la distribució del verd i altres elements urbans. Es pretén millorar la connexió entre els barris, afavorir la mobilitat sostenible i crear espais més amables per als ciutadans. La licitació correspon a l’avantprojecte del tram 3 de les obres de transformació de la Meridiana, amb la previsió que estigui enllestit durant la primavera del 2027. Paral·lelament, es treballarà en els estudis previs del tram 4, entre el pont de Sarajevo i el carrer de la Piedra. Les obres en marxa entre Felip II i Fabra i Puig ja mostren com l’avinguda evolucionarà, donant més espai als vianants i als mitjans de transport sostenible, així com augmentant les zones verdes. Aquesta transformació inclou àmbits com el node de transversalitat de la Sagrera i el node intermodal de transports de la Sagrera, on es millora la connexió i l’accessibilitat per a tots els usuaris. Barcelona amplia les mesures per millorar la circulació a la Meridiana

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

T'has perdut?

L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat el procés de redacció de l’avantprojecte per definir la nova configuració de l’avinguda Meridiana entre el passeig de Fabra i Puig i el carrer de Peñíscola, a prop del Pont de Sarajevo. Aquest projecte té com a objectiu millorar la permeabilitat de la zona, reduir les barreres entre els barris de Nou Barris i Sant Andreu, disminuir el nombre de carrils de circulació i augmentar la superfície de verd i l’espai destinat als vianants. Actualment, les obres ja estan en marxa en el tram comprès entre Felip II i Fabra i Puig, on es comença a visualitzar la nova configuració de l’avinguda. Aquesta transformació busca traslladar els beneficis obtinguts a altres parts de la ciutat cap a la zona nord de la Meridiana. El projecte inclourà la definició de la nova secció de la calçada, la solució urbana per superar els desnivells entre els barris, així com la distribució del verd i altres elements urbans. Es pretén millorar la connexió entre els barris, afavorir la mobilitat sostenible i crear espais més amables per als ciutadans. La licitació correspon a l’avantprojecte del tram 3 de les obres de transformació de la Meridiana, amb la previsió que estigui enllestit durant la primavera del 2027. Paral·lelament, es treballarà en els estudis previs del tram 4, entre el pont de Sarajevo i el carrer de la Piedra. Les obres en marxa entre Felip II i Fabra i Puig ja mostren com l’avinguda evolucionarà, donant més espai als vianants i als mitjans de transport sostenible, així com augmentant les zones verdes. Aquesta transformació inclou àmbits com el node de transversalitat de la Sagrera i el node intermodal de transports de la Sagrera, on es millora la connexió i l’accessibilitat per a tots els usuaris. Barcelona amplia les mesures per millorar la circulació a la Meridiana