Aena ha obert la convocatòria del «major» concurs de restauració de l’Aeroport de Barcelona, ja que representa el 98% de l’activitat, amb 49 locals i més de 20.000 metres quadrats de superfície, un 30% més que la licitació anterior.
En un comunicat aquest dimarts, Aena ha explicat que aposta per «conceptes consolidats com hamburgueseries, espais dedicats al pernil, ‘food markets’ i propostes saludables, al mateix temps que obre espai a noves tendències», a més de detallar que la convocatòria no es repetirà aviat perquè els contractes són d’entre 8 i 12 anys.
La directora general Comercial i Immobiliària de Aena, María José Cuenda, ha subratllat que el de Barcelona és un dels concursos comercials més rellevants de la companyia.
Com a novetat, ha afegit Aena, s’incorporen locals de «concepte obert» per donar major flexibilitat als operadors, així com 3 espais de 40 metres quadrats situats en punts estratègics d’alta rendibilitat.
D’aquesta manera, la proposta combina marques internacionals i nacionals amb una «decidida aposta per les marques locals, que permetran traslladar l’essència de la gastronomia catalana a l’aeroport».
La companyia ha conclòs que espera que «tant nous candidats com socis actuals presentin solucions innovadores i sostenibles, a més de valorar la incorporació de tecnologies digitals que millorin l’eficiència operativa i l’experiència del passatger».

