Aquesta setmana s’han iniciat els treballs preparatoris per a la nova fase d’obres de perllongament de l’L8 a Barcelona, que començarà el gener vinent a les proximitats de la plaça d’Espanya. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està duent a terme les tasques necessàries per al muntatge de la tuneladora del perllongament de l’L8 al pou d’atac de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre Llança i Vilamarí. Paral·lelament, s’iniciarà l’excavació de la galeria que transportarà les terres extretes per la tuneladora des de l’extrem del pou d’atac al parc de Joan Miró.
Amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, s’han implementat mesures per reduir les afectacions a la mobilitat i a la ciutadania durant aquestes obres. S’ha establert un itinerari específic per als camions que evacuaran les terres extretes des del parc de Joan Miró, evitant passar per davant de centres educatius. A més, s’han definit nous recorreguts per a bicicletes i vehicles de mobilitat personal, així com passos de vianants addicionals per facilitar el trànsit de vianants.
D’altra banda, s’ha posat en funcionament un nou punt d’atenció a la ciutadania sobre l’obra de perllongament de l’L8 a Barcelona. Aquest espai, ubicat a l’edifici «El Vagó» del recinte de l’Escola Industrial, ofereix informació detallada sobre el projecte, recull suggeriments del veïnat i facilita la interacció amb la població en relació amb les obres en curs. La Generalitat està duent a terme aquesta ampliació de la línia d’FGC Llobregat-Anoia amb l’objectiu de millorar la mobilitat a la ciutat, amb una inversió prevista de més de 400 milions d’euros i un impacte positiu en més de 19 milions d’usuaris anuals.
En resum, les obres de perllongament de l’L8 a Barcelona estan en marxa, amb mesures per minimitzar les molèsties als ciutadans i amb un punt d’atenció específic per informar i recollir feedback de la població local. Aquest projecte té com a objectiu millorar la mobilitat a la ciutat i proporcionar un sistema de transport públic més eficient i sostenible.
FONT
