- L’alcalde Jaume Colloni va participar en la celebració del Dia Europeu del Comerç Comercial organitzat pel teixit comercial davant de Sagrada Familia
- Durant les vacances, l’home de Fem Barcelona Manifest, Fem Cipat, Fem Europe ‘, signat per entitats catalanes del sector comercial i es va llegir la companyia, es va interpretar una gran bandera europea i es va interpretar l’himne europeu.
L’alcalde de Barcelona, Jaume Colloni, va participar divendres en l’esdeveniment organitzat pel teixit comercial davant de Sagrada Familia, per celebrar el Dia Europeu del Comerç Local. En nom del consell local, el conseller de comerç, restauració i mercats, Raquel Gil, també va participar en les vacances.
En el seu discurs, l’alcalde va agrair el “coratge i el coratge” dels comerciants de la ciutat pel seu compromís de convertir Barcelona en la primera capital europea del comerç local, en un acte en què va recordar que aquest 9 representa un motiu de vacances: el Dia d’Europa, el mateix Barcelona i el comerç local.
« Europa també és el comerç de proximitat. S’ha de reconèixer i defensar «, va dir Colloni, en una setmana en què el Consell Municipal ha llançat la nova campanya municipal» la compro «en suport del comerç local, que destaca aspectes del comerç local, com el seu tractament personalitzat o el seu propi caràcter.
Durant les vacances, que va començar a les 15 h Anem a negociar, fer una ciutat, fer Europa 2025Signat per les següents entitats catalanes del sector comercial i de l’empresa: Barcelona Commerce, ABC, Barcelona Open, Cambra de Comerç, COACB, Comerç, Guilds Council, FEMM, Foment del Treball, Barcelona Hotels Guild, Barcelona Restration Guild, Gremmyarn, PIMC Commerce Retailcat.
El manifest conté els requisits i les aspiracions del sector del comerç de Barcelona i del català i les reclamacions, com el Dia Europeu del Comerç Local. Durant l’esdeveniment, es va implementar una gran bandera europea, com a símbol de la unitat i pertanyent a un projecte comú que aprecia i protegeix el comerç local. A més, prop de vuitanta cantants d’escoles de música a Barcelona i cors de Catalunya van interpretar l’himne europeu.
La capital europea del comerç de proximitat (CECP) és una iniciativa promoguda per la Barcelona Commerce and Showcase Foundation of Europe, aprovada pel Parlament Europeu el 2023 i Barcelona vol ser la primera seu. CECP proposa que, cada any, des del 2026, un municipi europeu acull un any, tallers sobre bones pràctiques i iniciatives sobre digitalització, sostenibilitat i estalvi d’energia, innovació tecnològica o gestió d’espais comercials urbans, entre altres temes.