Vie. Jun 13th, 2025

Els experts consideren la proposta d’ampliar l’aeroport de Barcelona com la més equilibrada

L’ENCCA acumula 8 enfocaments de 2021

La proposta de dimarts per ampliar l’aeroport a Barcelona és el “més equilibrat” dels 8 que es van presentar a partir del 2021 per a la modernització de la infraestructura, segons els diferents experts consultats per Europe Press.

La professora de la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​Anna Matas, va dir que l’extensió de 500 metres de la tercera peça afectarà els espais naturals i és la proposta més «possible» per assumir avions més grans.

El vicepresident coronel Legi D’A aceonutics de Catalunya, Lluis Sala, va acordar que l’opció que el president del general, Salvador Illa, és la més «equilibrada i adequada» per recuperar els 90 vols per hora i mantenir l’entorn natural protegit.

És el fet que el projecte actual vol resoldre un problema d’infraestructura històrica: l’operació s’ha d’aturar, de manera que l’avió gran pugui eliminar la primera pista que s’utilitza per a desembarcaments i la tercera peça és massa curta.

Així, la proposta que Ilala defensa és similar a la presentada per Aena el 2021, quan va proposar estendre la part més propera al mar en 500 metres, fins a 3.160 metres, de manera que els llargs vols de ràdio podrien desenganxar -se.

Concretament, la proposta es diferencia de l’actual en la deterioració dels espais naturals, perquè es va acordar reduir el dany de Ricard en 87 metres i crear 270 hectàrees protegides.

En aquest sentit, el professor de la Universitat Politècnica de Catalunya Francesc Robusté ha fet irònicament que la idea final no és tan diferent de la inicial de l’Aena: «És un projecte retocat i millorat, per a aquest viatge, tantes bosses no han estat necessàries».

Pluja de models

Després de la proposta del 2021, la infraestructura va rebre diverses idees, que responen a diferents models, per obtenir la seva modernització i augmentar la capacitat.

El febrer de 2023, Generalite va rebre un projecte elaborat per un consultor a la iniciativa de l’enginyer i gerent Joaquim Coello, en el qual l’opció de construir una nova pista, a distància costanera.

Al juliol de 2023, Barcelona Global va proposar ampliar la pista curta de 350 metres paral·lela al mar, de manera que els avions intercontinentals podrien enlairar -se sense afectar la làmina d’aigua i afegir 300 metres de «Clearway», una àrea no pagada que es considera part de la pista, ja que és la zona.

L’agost de 2023, l’antic arquitecte en cap del Consell Local de Barcelona, ​​Josep Aceblello, es va presentar a la comissió a l’aeroport que va crear la foto de TheBball per ampliar la pista actual sobre el mar, cosa que va suposar la reducció de la tercera peça i afectar el medi ambient a la línia de la platja.

Al setembre de 2023, l’entitat mediambiental Oikia va optar per desviar alguns dels vols «baixos costos» que operen a l’aeroport de Barcelona a altres aeroports catalans i millorar el tren entre la infraestructura, en lloc d’ampliar la tercera pista d’El Prat.

A l’octubre de 2023, Foment del Treball va proposar ampliar la tercera pista de 840 metres d’infraestructura amb una estructura d’uns 300 metres de llarg amb uns 200 ample per sobre del Ricard, conservant la biodiversitat submarina i l’espai natural.

Finalment, a l’abril de 2024, ja un mes d’eleccions catalanes, l’expresident del general Pere Aragonès va suggerir al juliol i l’agost l’operació de les pistes de l’aeroport de Barcelona a partir de les 10 hores per assumir més vols intercontinentals sense ampliar la tercera jugada.

Impacte sobre el medi ambient

A totes aquestes propostes s’afegeixen les posicions de la plataforma Zeroport i d’altres entitats mediambientals, que defensen que els projectes per reforçar i ampliar l’activitat i la infraestructura de l’aeroport són incompatibles amb la crisi ecològica global.

Malgrat això, l’aeroport de Barcelona és una infraestructura de competència governamental, de manera que l’acord de dimarts entre l’executiu de Pedro Sánchez, Generalitis i Aena marquen l’opció final que s’ha de seguir, tot i que dependrà de la validació d’Europa per l’impacte sobre el medi ambient.

En aquest sentit, Matas va assegurar que la proposta final «obtindria credibilitat» si els compromisos mediambientals reclamats per Europa haguessin estat presentats durant molt de temps, mentre que Robusté i la sala afirmen que això no impedeix el calendari promès, que marca el final de les obres el 2033.

FONT

Por Redaccio

Related Post

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *