Jue. Mar 20th, 2025

Els mercats de Barcelona llancen una nova campanya del programa «Comerç Verd» – Servei de Premsa



Els mercats de Barcelona promouen una nova campanya del programa «Comerç verd»: servei de premsa











L’Institut de la Square Municipal de Barcelona (INMB) llança una nova campanya “Comerç ecològic”, un programa que pretén augmentar la visibilitat de productes locals i diferents amb certificats de circuit ecològics, curts i de qualitat als mercats municipals de qualitat. El projecte, iniciat el 2021, es va consolidar com a punt de referència a l’eix de la sostenibilitat del Pla estratègic de Barcelona 2015-2025.

El «» comerç verd «va permetre un salt qualitatiu en el volum de productors, agricultors o mercat local, ecològic, petit, que consumeix a la ciutat i, alhora, va facilitar l’accés dels ciutadans a aquests productes i contribueix a la reducció de l’empremta digital de carboni. És un dels projectes promoguts dins de la capital mundial a Barcelona, ​​que duren els aliments 2021, per millorar el menjar de locals i barcelonis «, afirma el conseller de comerç, restauració i mercats, Raquel Gil.

Actualment, es respecten 481 parades del mercat municipal en el programa «Comerç Verd»: 90 botigues de fruites, 109 botigues de peix, 250 carnissers, 24 unitats de llegums i 8 errobaters. L’objectiu principal és facilitar les unitats dels mercats municipals la possibilitat d’oferir aquests productes visibles i diferenciats, amb el “comerç verd” del segell i millorar la competitivitat i la sostenibilitat amb l’oferta: producte local, originari de Catalunya; Producte ecològic, amb un certificat del Consell Català de Producció Agrícola Ecològica (CCPAE); El producte directe del mercat de pagesos i curtcircuit, així com els seus propis productes, amb el taller autoritzat.


Per presentar el programa, entre el 17 de febrer i el 19 de març, es farà una campanya de comunicació per augmentar el posicionament de la marca del «comerç ecològic» a Barcelona; valora els atributs del producte (proximitat, qualitat, fresc, saludable); promoure les economies locals sostenibles; augmenta la visibilitat de subministrar aquests productes als mercats de Barcelona; Augmentar la presència del producte local agro -elements i agroecològics als mercats; Fomenteu l’alimentació saludable i toqueu públics nous com la família i els joves.

La campanya anirà acompanyada de la rifa d’estada rural per a fins a 4 persones en allotjament agrícola a Catalunya i visites guiades a granges locals amb tastos de productes de qualitat. Les persones interessades hauran de completar el formulari de participació amb deu segells de compra i dipositar -lo a la bústia activada a cada mercat. Un segell correspon a la compra de 10 € del producte «comerç ecològic» en qualsevol unitat adjunta.

El projecte va ser promogut pel Consell Local de Barcelona, ​​a través de l’Institut Municipal de la Square de Barcelona (INMB), amb el suport general de Catalunya, a través de l’Oficina Comuna d’aliments sostenibles (ocasió). A més, té la col·laboració de la secció de política alimentària del Consell Municipal de Barcelona i de la Federació del Mercat Municipal de Barcelona (FEMM), que agrupa els comerciants dels mercats municipals de la ciutat.

FONT

Por Redaccio

Related Post

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *