Dues persones a l’estació de França, on opera Rodalies, el 21 de febrer de 2025, a Barcelona, Catalunya (Espanya). – David Zorrakino – Europa Press
La proposta que el Ministeri de Transport ha posat sobre la taula aquest diumenge a la tarda als sindicats per desconfiar de la vaga de Renfe i ADIF havia estat anteriorment acordada amb ERC, que ha acceptat «temporalment» que la companyia que ha de captar la transferència del servei de Rodalies al Generalitat està adjunta al grup Renfe.
Segons fonts republicanes, la cessió de la nova empresa entre l’estat i el Generalitat al grup Renfe permet respondre a les sol·licituds dels treballadors, que temen perdre els drets laborals adquirits amb la transferència acordada entre el PSOE i l’ERC.
D’aquesta manera, Renfe constituirà una filial (amb la participació majoritària de Renfe Travellers), que formarà part del grup, on s’aplicaran l’acord col·lectiu, l’acord de garantia i tots els acords actuals del grup Renfe.
Les mateixes fonts han afegit que, si el govern té la majoria dels accionistes, també implica que el deute de Renfe no s’assumirà de moment el Generalitat.
No obstant això, els republicans continuen defensant que l’objectiu final és que «hi ha una empresa catalana 100%» que gestiona Rodalies.