diciembre 1, 2025

La caiguda del consum de moda a Espanya fins a setembre és del 5%, segons Modacc


El consum de moda a Espanya cau un 5% fins a setembre, segons Modacc

– MODACC

El consum de moda a Espanya acumula una caiguda del 5% interanual fins a setembre, tant en termes de volum com de valor, lastrat per la pèrdua de confiança dels consumidors i la conseqüent contenció de la demanda.

Malgrat la caiguda, les dades de l’Informe de Consum de Moda elaborat pel Clúster Català de la Moda (Modacc) i Worldpannel by Numerator publicats aquest dilluns, indiquen que al tercer trimestre les compres de moda mostren una evolució «menys negativa» que a principis d’any, segons informa Modacc en un comunicat.

«L’increment dels costos de l’habitatge i de l’alimentació, juntament amb la manca de confiança i el canvi en les prioritats dels consumidors, està condicionant la despesa destinada a la moda, que es situa per sota dels nivells d’anys anteriors», ha assenyalat el director de Modacc, David García.

L’evolució del tercer trimestre mostra diferències entre categories, amb les vendes de peces de punt exterior femenines com l’única que manté el valor i volum de les vendes, i anota la menor caiguda acumulada, d’un 1,2%.

La roba interior femenina, la moda infantil i els productes de bany registren les caigudes més elevades, mentre que la mitjanceria i les peces de moda íntima d’home «aconsegueixen limitar la pèrdua de valor en el global de l’any» tot i la caiguda en el nombre d’unitats venudes.

Davant d’aquest context, García ha confiat en les «diverses iniciatives» impulsades pel sector de la moda per reactivar l’interès dels consumidors en l’últim trimestre de l’exercici, un període marcat tant per la temporada de Nadal com per dates assenyalades com el Black Friday.

FONT

Constanza Sánchez

Por Constanza Sánchez

Soy periodista especializada en comunicación digital y producción de contenidos multimedia. Combino redacción, análisis de audiencias y SEO para crear historias claras y relevantes. Me enfoco en formatos innovadores, narrativas visuales y en desarrollar contenidos que conecten con comunidades diversas en entornos informativos dinámicos.

Related Post

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *