Mar. May 13th, 2025

Acord entre Energy i Endolla Barcelona per potenciar l’electromobilitat a Catalunya: servei avançat



Acord entre Energy i Endolla Barcelona per millorar l’electromobilitat a Catalunya: servei pressionant










El Consell Municipal de Barcelona i generalitzat per Catalunya, amb el pla de promoció del vehicle elèctric 2025-30 a la electromobilitat, amb la col·laboració entre energia, la companyia energètica pública de Catalunya i la connexió de Barcelona, ​​la xarxa d’electromobilitat BSM, per promoure una xarxa pública pública única. Les dues parts treballaran conjuntament en la definició de reptes, abast i funcionament d’aquesta nova xarxa, que, que posa l’usuari al centre, proporcionarà una experiència àgil, accessible, còmoda i fàcil de càrrega.

La mateixa setmana, la primera alcaldessa adjunta, Laia Bonet, i la ministra de Business and Labor, Miquel Samper i el ministre de territori, l’habitatge i la transició ecològica, i el portaveu del govern, Simlvia Paneque, van organitzar una reunió de treball per compartir els detalls de l’acord i dur a terme el pla.

El pla de promoció de vehicles elèctrics 2025-30 aprovat pel govern el febrer passat es mobilitzarà més de 1.400 milions d’euros el 2030, tant públics com privats, per accelerar la implementació del vehicle elèctric a Catalunya. El pla té la intenció d’instal·lar una xarxa de més de 9.000 punts de recàrrega en edificis públics i infraestructures de carreteres a tota Catalunya per al 2030.

Concretament, aquesta col·laboració forma part del primer eix del pla que pretén promoure la demanda de vehicles elèctrics estimulant -la amb incentius econòmics i polítics que la promouen com a opció accessible i atractiva.

Segons la planificació del pla i després de l’Endolla Barcelona, ​​la nova xarxa pretén ser un accés just i capil·lar a tot el territori i durador en termes de generació i consum d’energia, garantint la convivència amb el sector privat, amb una xarxa interoperable que facilita l’accés de l’usuari a la informació i la gestió.

Un sector en constant evolució

Per tal de promoure aquesta xarxa de xarxa elèctrica pionera i interoperable a Catalunya, és imprescindible diagnosticar l’estat actual de la xarxa elèctrica i utilitzar la infraestructura de recàrrega a Catalunya i analitzar quina serà la següent demanda. La definició i planificació del model d’implementació, funcionament i govern de la xarxa també requereix una anàlisi de les tendències de mobilitat, tecnologia, innovació, planificació i funcionament de la mobilitat elèctrica.

Amb aquesta finalitat, ambdues parts treballaran conjuntament per preparar un estudi anterior que també analitzarà aspectes com el paper de la col·laboració pública-privada en projectes innovadors i transformadors, com ara o problemes relacionats amb l’experiència d’utilitzar la xarxa futura.

Un model de referència que condueix la transició al vehicle elèctric

Aquest acord posa de manifest la gestió i la contribució de Plug Barcelona a la promoció de la mobilitat sostenible. Amb 1.027 punts de recàrrega distribuïts per Barcelona, ​​Plusla Barcelona és la xarxa pública dels punts d’accés públics més grans del sud d’Europa.

La xarxa pública de Barcelona Electromobilitat es va tancar el 2024 amb un augment del 27% usos en comparació amb l’any anterior, aconseguint una mitjana de 15.000 recàrregues mensuals i més de 41.000 usuaris de registre.

Una xarxa pública amb més de 9.000 punts de recàrrega

El govern ha ordenat l’energia que coordini la xarxa única d’estacions de càrrega generals per facilitar l’electrificació de la flota d’administració mòbil i proporcionar usuaris privats, cosa que defineix el pla de promoció de vehicles elèctrics. Aquesta xarxa s’implementarà en quatre fases, amb més de 9.000 punts de recàrrega en instal·lacions públiques i infraestructures de carreteres. En els dos primers, amb un equip de 150 milions d’euros, està previst instal·lar 5.000 punts per atendre la flota general i 4.000 accés públic en col·laboració amb el sector privat.

La col·laboració entre BSM i Energy es desenvoluparà, amb el suport de l’Institut Catalan d’Energia, un estudi previ per al disseny de la tercera fase d’implementació de les estacions de càrrega: identificar els punts clau de la xarxa de carreteres on actualment hi ha un dèficit de carregador per garantir l’autonomia dels conductors en els viatges de llarga distància,

La quarta fase ha de permetre als autobusos elèctrics electrificar el funcionament continu del servei en totes les línies d’interacció, segons les condicions per concedir el transport públic de Catalunya.



FONT

Por Redaccio

Related Post

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *