A partir del gener del 2026, el telèfon d’atenció ciutadana 012 ampliarà el seu horari i estarà disponible també els caps de setmana.
Gratuït des de juliol de 2024, el 012 ofereix suport en tràmits administratius, pagament d’impostos i sol·licitud de cita prèvia per a oficines presencials, així com informació sobre serveis públics com educació, habitatge, mobilitat o cultura, entre altres. Compta amb uns 300 agents.
A partir del gener de l’any vinent, el 012 ampliarà el seu horari i també atendrà els caps de setmana (dissabtes i diumenges no festius) de 9.00 a 20.00 hores. L’horari de dilluns a divendres es manté com fins ara, de 8.00 a 22.00 hores.
Licitació per adjudicar el servei ampliat
Les properes setmanes s’obrirà el procés de licitació pública per adjudicar l’empresa que gestionarà el nou servei ampliat del 012.
La contractació serà per al 2026 —prorrogable a un any més— i inclourà la cobertura horària de cap de setmana i més millores qualitatives i funcionals.
L’import previst del contracte per a l’any 2026 és de 16,78 milions d’euros.