Jue. Jun 5th, 2025

El govern construirà un vaixell per reduir el soroll de les obres del L8 al Gran Via de Barcelona

S’inspeccionaran 1.245 habitatges i el Tunnelora començarà a cavar a principis del 2026

La Generalitat construirà un vaixell industrial al Gran de Barcelona, entre els carrers Llançà i Vilamarí, per cobrir el pou del Tunnelador L8 i minimitzarà el soroll que es generarà durant les obres, que enllaçarà les dues branques de ferrocarril de la Generalitat de Catalunya (FGC).

El vaixell s’elevarà dins de la zona que ja està delimitada per les obres, a cinc metres de la façana sud del carrer i arribarà fins a 15 metres d’alçada, que seria un quart o cinquè pis d’un edifici, tal com expliquen les fonts de la Generalitat.

Es construirà en tres fases: una primera part de 30 metres al juliol, un segon de 20 metres a finals d’aquest any i un terç de 70 metres el 2026, de manera que el vaixell tindrà una longitud total d’uns 120 metres i una amplada de 16 metres.

La construcció d’aquesta tenda serà compatible amb l’excavació del pou, que començarà en les properes setmanes i obrirà un forat de 90 metres de llarg.

El vaixell serà completament necessari per començar a treballar amb el Tunneladora, que començarà el primer trimestre de l’any vinent i treballarà durant les 24 hores del dia, amb l’objectiu d’arribar al calendari marcat que contempla que el projecte L8 sigui una realitat el 2030.

Una gran fàbrica

La zona on s’instal·larà la nau és una de les sortides d’emergència de la línia, i durant la fase d’obres s’ha escollit per ser el punt de partida del túnel.

La idea és que la tenda metàl·lica funcioni com una fàbrica, ja que la màquina entrarà a l’interior per dur a terme les obres i la terra que excavarà el Tunneladora.

La creació de la nau és una mesura compensatòria per reduir el soroll que s’ha plantejat durant el desenvolupament de les obres, i el cost serà el pressupost previst, de 412 milions en total.

Inspeccions tècniques

Abans de començar tot aquest procés, aquest mateix mes de juny es realitzaran inspeccions tècniques en 1.245 habitatges per comprovar que no hi ha petites fissures als edificis que es puguin agreujar amb el treball.

Els veïns afectats per aquesta fase són els que es troben a la ruta ferroviària, és a dir, als edificis de la façana sud del Gran, des de Vilamarí fins a Viladomat, així com en dues pomes de cases entre el Gran Via i Diputació, a la cruïlla de Comte Borrell.

Si els propietaris donen llum verda, un tècnic analitzarà les cases i escriurà un informe sobre l’estat de la propietat, que serà consultat per la Generalitat i que el veí podrà sol·licitar.

Fora dels edificis, també es realitzaran auscultacions, un procediment habitual en grans obres d’enginyeria que serveix per controlar que tot estigui desenvolupant-se correctament.

No està previst que les obres produeixin vibracions perceptibles pels veïns, ja que el tipus de vibració és produït per la terra i no pel Tunneladora, i en aquest cas es tracta de terres més sorrenques i no de granit, com en el L9.

Precedent: Ernest Lluch

Aquest tipus de treball té el seu precedent a l’estació de Metro L5 d’Ernest Lluch, entre Barcelona i L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona), quan també es va construir una tenda de campanya per reduir el soroll.

Els treballs de construcció total corresponen a les obres civils de la línia L8 perllongar, que inclou la construcció de quatre quilòmetres i tres noves estacions: Francesc Macià i Gran.

FONT

Por Redaccio

Related Post

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *