Vie. May 16th, 2025

Fermator factura 360 milions instal·lant portes d’ascensor a Big Ben i la Torre Eiffel

L’empresa familiar acull a les exportacions de Reus (Tarragona) a 115 països

Tarragona, 29 (Europa Press)

L’empresa catalana Fermator, que es dedica a fabricar portes per a ascensors per a tot tipus d’edificis, entre els quals hi ha alguns emblemàtics com el Big Ben a Londres (Anglaterra) i la Torre Eiffel de París (França), van facturar 360 milions durant l’últim any, que representa un 3% més que l’any anterior.

«Quan un projecte de gran complexitat ens arriba, normalment el derivem a la fàbrica Reus (Tarragona)», va explicar en declaracions a Europa Press CEO de la companyia, Jaume Vicheto, que ha detallat que la fàbrica de Tarrachonense, a més de ser la seu, és la que té un major grau d’especialització.

Des d’aquesta mateixa planta, l’empresa familiar també està dissenyant les portes d’un dels ascensors circulars del Sagrada Familia de Barcelona, ​​un projecte «molt complexitat».

Així, la companyia distribueix fins a 700.000 portes a l’any a 115 països de tot el món a partir de 12 fàbriques repartides per Espanya, França, Itàlia, Polònia, Grècia, Índia, Xina i Brasil, tot i que Reus, amb 400 empleats dels 1.650 que la companyia té a tot el món, és un dels més poderosos.

Necessitat a curt termini

Els components que dissenyen les empreses, com Otis, que es dediquen a vendre ascensors per a oficines, cases i tot tipus d’edificis, i Fermator trien on fabricar la porta en funció de la seva destinació, ja que compleixen un període de lliurament de 10 dies en les comandes més o menys comunes.

Segons Vicheto, com que el client té normalment un curt termini i el transport d’aquest tipus de productes s’ha de fer per mar, l’empresa no té cap altra cosa que “estar present a tots els continents per poder proporcionar un servei ràpid”.

Tres fàbriques a l’Índia

«Si em pregunteu quines són més les expectatives del mercat en aquell moment, segurament la de l’Índia, creix molt. Potser d’aquí a un parell d’anys serà el país del món on s’instal·len més ascensors», va explicar.

Segons la seva opinió, el creixement demogràfic és la causa principal d’aquest enlairament econòmic de l’Índia, on la companyia ja ha anunciat una tercera fàbrica per continuar promovent la seva presència en aquest mercat, on instal·la una mitjana de 140.000 portes ascensants a l’any.

El secret: innovació

Vicheto ha assegurat que la clau per al creixement de la companyia, que espera facturar un 10% més durant aquest any, és la qualitat del producte i la innovació constant: «dirigir el mercat, és molt important innovar i oferir sempre noves solucions».

«Hem de ser molt ràpids i sempre oferim solucions cada cop més innovadores, millorant la comoditat del producte: que les portes no fan tant de soroll, que consumeixen menys i que no contaminen», ha defensat el conseller delegat, que ha assegurat que aquestes característiques les diferencien de la competència.

FONT

Por Redaccio

Related Post

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *