diciembre 27, 2025

L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat el procés de redacció de l’avantprojecte per definir la nova configuració de l’avinguda Meridiana entre el passeig de Fabra i Puig i el carrer de Peñíscola, a prop del Pont de Sarajevo. Aquest projecte té com a objectiu millorar la permeabilitat de la zona, reduir les barreres entre els barris de Nou Barris i Sant Andreu, disminuir el nombre de carrils de circulació i augmentar la superfície de verd i l’espai destinat als vianants. Actualment, les obres ja estan en marxa en el tram comprès entre Felip II i Fabra i Puig, on es comença a visualitzar la nova configuració de l’avinguda. Aquesta transformació busca traslladar els beneficis obtinguts a altres parts de la ciutat cap a la zona nord de la Meridiana. El projecte inclourà la definició de la nova secció de la calçada, la solució urbana per superar els desnivells entre els barris, així com la distribució del verd i altres elements urbans. Es pretén millorar la connexió entre els barris, afavorir la mobilitat sostenible i crear espais més amables per als ciutadans. La licitació correspon a l’avantprojecte del tram 3 de les obres de transformació de la Meridiana, amb la previsió que estigui enllestit durant la primavera del 2027. Paral·lelament, es treballarà en els estudis previs del tram 4, entre el pont de Sarajevo i el carrer de la Piedra. Les obres en marxa entre Felip II i Fabra i Puig ja mostren com l’avinguda evolucionarà, donant més espai als vianants i als mitjans de transport sostenible, així com augmentant les zones verdes. Aquesta transformació inclou àmbits com el node de transversalitat de la Sagrera i el node intermodal de transports de la Sagrera, on es millora la connexió i l’accessibilitat per a tots els usuaris. Barcelona amplia les mesures per millorar la circulació a la Meridiana

L’Ajuntament de Barcelona ha pres la decisió definitiva de portar a terme la transformació de la Meridiana fins al pont de Sarajevo, licitant la redacció de l’avantprojecte que definirà la nova configuració del tram que va de Fabra i Puig fins al carrer de Peñíscola. Aquest projecte té com a objectiu millorar la permeabilitat de la Meridiana en aquesta zona, reduir les barreres existents entre els barris de Nou Barris i Sant Andreu, disminuir el nombre de carrils de circulació i augmentar la superfície de verd i l’espai per als vianants.

Actualment, les obres ja estan en marxa al tram comprès entre Felip II i Fabra i Puig, on es poden veure els avanços que donen pistes sobre la nova configuració de l’avinguda. El projecte també inclou la declaració de Laia Bonet i Marta Villanueva en format vídeo-àudio.

La nova configuració de la Meridiana inclourà la resolució dels desnivells existents entre els barris, la distribució del verd i altres elements urbans com mobiliari i enllumenat. El projecte tindrà en compte la mobilitat sostenible, amb espais per al transport públic i carrils bici. Es preveu que l’avantprojecte estigui enllestit durant la primavera de l’any 2027, amb els projectes executius i la licitació de les obres a seguir.

Durant el mes de gener es farà una trobada amb les entitats veïnals dels barris de l’entorn per explicar els detalls de la licitació, amb l’objectiu de millorar la connexió dels barris i l’accessibilitat de l’avinguda. La transformació de la Meridiana busca potenciar els espais verds i la mobilitat sostenible a la ciutat. # Licitació per a la transformació de la Meridiana fins al pont de Sarajevo
L’Ajuntament de Barcelona ha pres una decisió crucial per portar a terme la transformació de l’avinguda Meridiana fins al pont de Sarajevo. Amb l’objectiu de millorar la permeabilitat d’aquesta zona, reduir les barreres entre els barris de Nou Barris i Sant Andreu, i augmentar l’espai verd i l’accessibilitat per als vianants, s’ha licitat la redacció de l’avantprojecte que definirà la nova configuració del tram comprendre entre el passeig de Fabra i Puig i el carrer de Peñíscola.

## Millores planificades
Per a ordenar l’acotxament, s’habilitarà un doble carril bus en sentit sortida de la ciutat, permetent l’aturada de set a vuit busos urbans i interurbans, a més d’una zona de desencotxament per a 3-4 busos interurbans en sentit entrada. Això es suma al gir ja realitzat al carrer d’Espronceda. A més, es crearà un nou pas de vianants al carrer d’Honduras i un altre al carrer de Martí Molins, així com altres passos previstos als carrers Pegàs-Dublín i Jota, augmentant el total de passos de vianants de 9 a 15 a l’àmbit.

## Detalls de l’avantprojecte
El tram d’actuació, amb una longitud d’uns 2,5 quilòmetres, es troba al districte de Nou Barris. Actualment, la Meridiana presenta diverses seccions amb diferents carrils de circulació, carrils bus, carrils laterals i una calçada central. El projecte haurà de proposar una nova configuració de l’avinguda per millorar la connexió entre els barris, afavorir la mobilitat sostenible i incrementar l’espai verd i la qualitat de vida dels vianants.

## Pròxims passos
Durant el mes de gener es realitzarà una trobada amb les entitats veïnals per explicar els detalls de la licitació. L’objectiu final és concloure l’avantprojecte a la primavera de l’any 2027 i procedir amb els projectes executius i la licitació de les obres per dur a terme aquesta transformació tan esperada.

Amb aquesta licitació, Barcelona avança cap a una Meridiana més sostenible, accessible i integrada amb els barris que l’envolten. Aquesta transformació promet millorar la qualitat de vida dels ciutadans i consolidar la Meridiana com un eix viari emblemàtic de la ciutat. Barcelona avança decisivament en la transformació de la Meridiana fins al pont de Sarajevo, amb l’objectiu de millorar la mobilitat sostenible i el verd urbà. Actualment, s’està treballant en el darrer tram de la transformació, el 4, que s’estendrà des del pont de Sarajevo fins al carrer de la Pedra, més enllà del pont de Torrebaró.

Les obres ja estan en marxa entre Felip II i Fabra i Puig, amb una previsió de finalització per a finals del 2026. Durant aquesta fase, es pot observar com l’avinguda pren forma, prioritzant els vianants i els mitjans de mobilitat sostenible, així com la presència de zones verdes a la ciutat.

En aquesta etapa, es destaquen dos àmbits amb característiques especials: el node de transversalitat de la Sagrera i el node intermodal de transports de la Sagrera. El primer inclou millores en els jardins d’Ángeles López de Ayala i la creació de nous passos de vianants, mentre que el segon optimitza l’espai d’intermodalitat per millorar la connexió del transport públic.

Per augmentar la connectivitat de la zona, s’estan planificant nous passos de vianants al carrer d’Honduras, al carrer de Martí Molins, al tram Pegàs-Dublín i al carrer de la Jota. Aquestes mesures busquen facilitar l’accés als diferents punts d’interès i millorar la mobilitat a la Sagrera.

En resum, la transformació de la Meridiana avança de manera positiva, amb el compromís de millorar la qualitat de vida dels ciutadans i fomentar una ciutat més sostenible i inclusiva. La ciutat de Barcelona ha fet un pas decisiu per portar a terme la transformació de la Meridiana fins al pont de Sarajevo, amb la inclusió de material audiovisual que recull tot el procés de rehabilitació i millora d’aquesta important via de la ciutat.

FONT

Constanza Sánchez

Por Constanza Sánchez

Soy periodista especializada en comunicación digital y producción de contenidos multimedia. Combino redacción, análisis de audiencias y SEO para crear historias claras y relevantes. Me enfoco en formatos innovadores, narrativas visuales y en desarrollar contenidos que conecten con comunidades diversas en entornos informativos dinámicos.

Related Post

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

T'has perdut?

L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat el procés de redacció de l’avantprojecte per definir la nova configuració de l’avinguda Meridiana entre el passeig de Fabra i Puig i el carrer de Peñíscola, a prop del Pont de Sarajevo. Aquest projecte té com a objectiu millorar la permeabilitat de la zona, reduir les barreres entre els barris de Nou Barris i Sant Andreu, disminuir el nombre de carrils de circulació i augmentar la superfície de verd i l’espai destinat als vianants. Actualment, les obres ja estan en marxa en el tram comprès entre Felip II i Fabra i Puig, on es comença a visualitzar la nova configuració de l’avinguda. Aquesta transformació busca traslladar els beneficis obtinguts a altres parts de la ciutat cap a la zona nord de la Meridiana. El projecte inclourà la definició de la nova secció de la calçada, la solució urbana per superar els desnivells entre els barris, així com la distribució del verd i altres elements urbans. Es pretén millorar la connexió entre els barris, afavorir la mobilitat sostenible i crear espais més amables per als ciutadans. La licitació correspon a l’avantprojecte del tram 3 de les obres de transformació de la Meridiana, amb la previsió que estigui enllestit durant la primavera del 2027. Paral·lelament, es treballarà en els estudis previs del tram 4, entre el pont de Sarajevo i el carrer de la Piedra. Les obres en marxa entre Felip II i Fabra i Puig ja mostren com l’avinguda evolucionarà, donant més espai als vianants i als mitjans de transport sostenible, així com augmentant les zones verdes. Aquesta transformació inclou àmbits com el node de transversalitat de la Sagrera i el node intermodal de transports de la Sagrera, on es millora la connexió i l’accessibilitat per a tots els usuaris. Barcelona amplia les mesures per millorar la circulació a la Meridiana