Jue. May 22nd, 2025

El sector català de productes infantils factura 4.424 milions anuals, un 30% més que el 2016 – Augment de la facturació en el sector de productes infantils a Catalunya

Les pimes representen el 91% de les gairebé mig miler d’empreses del sector.

El sector de productes infantils a Catalunya, que suma 488 empreses, factura 4.424 milions d’euros anuals, un 30% més que el 2016, quan es va analitzar per primera vegada aquest àmbit, segons el Departament d’Empresa i Treball. de la Generalitat aquest dissabte en una nota de premsa.

És una de les conclusions de l’estudi «Sector de Productes Infantils a Catalunya», desenvolupat pel Govern a través de l’Agència de Competitivitat Empresarial (Acció) amb la col·laboració del Clúster Infantil, que analitza les empreses que ofereixen productes i serveis a la infància i la família. segment.

L’informe destaca que el 91% de les empreses del sector són petites i mitjanes empreses i que donen feina a més de 21.600 persones.

SEGMENTS SECTORIALS

Per segments de negoci, de totes les empreses analitzades, la meitat es dediquen a l’oci, l’entreteniment i la cultura, que generen el 28% de la facturació total del sector i concentren el 29% dels treballadors.

Per nombre d’empreses, altres àmbits coberts pel sector de productes per a nadons inclouen educació (22%), estil de vida (10%), salut, higiene i cosmètica (6%), alimentació (4%) o puericultura i consultoria (4%).

EVOLUCIÓ DEL SECTOR

Pel que fa a altres novetats del sector, l’informe mostra que el segment de població de menors de 15 anys a nivell mundial ja està per sota del 25%, una xifra que baixa fins al 16% en territori europeu.

Per això, moltes de les empreses del sector també es dirigeixen a un públic adolescent o fins i tot a adults: pares i mares que volen formar-se en l’àmbit de la criança, però també usuaris adults de joguines.

A tall d’exemple, el document destaca que un 23% dels pares i mares compren llibres que aconsellen com educar i acompanyar, i que un 31% utilitza aplicacions mòbils per fer el seguiment de la criança.

Al seu torn, el 25% de les vendes de joguines es fan a un públic major de 18 anys, motiu pel qual en els darrers anys moltes empreses han traslladat el seu model de negoci als canals online i bona part de les noves empreses ja han nascut directament a l’àmbit digital. sense tenir botigues físiques.

OPORTUNITATS PER A LES EMPRESES CATALANES

Pel que fa a les oportunitats de negoci per a les empreses catalanes, l’estudi destaca, entre d’altres, la importància d’atraure talent jove per crear nous productes que s’adaptin a les tendències del mercat, o apostar per negocis sostenibles i oferir experiències que es puguin gaudir en família.

També destaca la necessitat de digitalitzar el sector, garantint sempre la connectivitat, la seguretat i la privadesa, amb l’objectiu d’arribar a nous segments de mercat, tant en els clients com en el seu àmbit geogràfic.

FONT

Por Redaccio

Related Post

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *