Les pimes representen el 91% de les gairebé mig miler d’empreses del sector.
El sector de productes infantils a Catalunya, que suma 488 empreses, factura 4.424 milions d’euros anuals, un 30% més que el 2016, quan es va analitzar per primera vegada aquest àmbit, segons el Departament d’Empresa i Treball. de la Generalitat aquest dissabte en una nota de premsa.
És una de les conclusions de l’estudi «Sector de Productes Infantils a Catalunya», desenvolupat pel Govern a través de l’Agència de Competitivitat Empresarial (Acció) amb la col·laboració del Clúster Infantil, que analitza les empreses que ofereixen productes i serveis a la infància i la família. segment.
L’informe destaca que el 91% de les empreses del sector són petites i mitjanes empreses i que donen feina a més de 21.600 persones.
SEGMENTS SECTORIALS
Per segments de negoci, de totes les empreses analitzades, la meitat es dediquen a l’oci, l’entreteniment i la cultura, que generen el 28% de la facturació total del sector i concentren el 29% dels treballadors.
Per nombre d’empreses, altres àmbits coberts pel sector de productes per a nadons inclouen educació (22%), estil de vida (10%), salut, higiene i cosmètica (6%), alimentació (4%) o puericultura i consultoria (4%).
EVOLUCIÓ DEL SECTOR
Pel que fa a altres novetats del sector, l’informe mostra que el segment de població de menors de 15 anys a nivell mundial ja està per sota del 25%, una xifra que baixa fins al 16% en territori europeu.
Per això, moltes de les empreses del sector també es dirigeixen a un públic adolescent o fins i tot a adults: pares i mares que volen formar-se en l’àmbit de la criança, però també usuaris adults de joguines.
A tall d’exemple, el document destaca que un 23% dels pares i mares compren llibres que aconsellen com educar i acompanyar, i que un 31% utilitza aplicacions mòbils per fer el seguiment de la criança.
Al seu torn, el 25% de les vendes de joguines es fan a un públic major de 18 anys, motiu pel qual en els darrers anys moltes empreses han traslladat el seu model de negoci als canals online i bona part de les noves empreses ja han nascut directament a l’àmbit digital. sense tenir botigues físiques.
OPORTUNITATS PER A LES EMPRESES CATALANES
Pel que fa a les oportunitats de negoci per a les empreses catalanes, l’estudi destaca, entre d’altres, la importància d’atraure talent jove per crear nous productes que s’adaptin a les tendències del mercat, o apostar per negocis sostenibles i oferir experiències que es puguin gaudir en família.
També destaca la necessitat de digitalitzar el sector, garantint sempre la connectivitat, la seguretat i la privadesa, amb l’objectiu d’arribar a nous segments de mercat, tant en els clients com en el seu àmbit geogràfic.