Mar. May 13th, 2025

Nova eina de detecció de maltractament infantil – Tot OK?

Tot OK?

tot ok és un nou servei on els ciutadans poden denunciar sospites o situacions de violència contra infants i adolescents.

Es tracta d’una extensió del telèfon Infància Respon (116 111) que incorpora un xat en línia i el servei de missatgeria WhatsApp, en fase de proves.

tot està bé és un servei públic, confidencial i gratuït que funciona les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

S’adreça a cinc tipus d’usuaris: ‘nens i noies’, ‘adolescents’, ‘joves’, ‘professionals de la infància’ i ‘ciutadans’, amb un llenguatge adequat a l’edat i als coneixements.

Perseguir els objectius següents:

  • Evocar situacions de risc, especialment entre infants i adolescents.
  • Adaptar els canals de comunicació als que utilitzen habitualment adolescents i adults joves.
  • Orientar els infants, adolescents i joves que viuen violència en la comprensió de la seva situació.
  • Orientar professionals i ciutadans sobre com detectar i denunciar situacions de risc.
  • Ser un espai de consultes anònimes, amb opció de deixar les dades a les persones afectades.

Data Childhood Resposta 116 111

El telèfon Infància Respon va rebre més d’11.000 trucades l’any 2024. L’any 2023, la majoria de trucades van ser realitzades per professionals i només un 6,7% eren de nens o adolescents.

El servei aborda, entre d’altres, el maltractament físic i psicològic, la negligència, l’abús sexual, l’assetjament escolar o el ciberassetjament.

Circuit d’atenció

Abans d’una trucada, els professionals del servei recullen dades bàsiques dels casos. Si es refereix a un nen o adolescent amb expedient obert a la DGAIA, el servei el trasllada a l’Equip Funcional Infantil corresponent.

Per als nous casos, orienten l’usuari o deriven el cas a altres serveis per garantir una resposta adequada i coordinada.

FONT

Por Redaccio

Related Post

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *