tot ok és un nou servei on els ciutadans poden denunciar sospites o situacions de violència contra infants i adolescents.
Es tracta d’una extensió del telèfon Infància Respon (116 111) que incorpora un xat en línia i el servei de missatgeria WhatsApp, en fase de proves.
tot està bé és un servei públic, confidencial i gratuït que funciona les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.
S’adreça a cinc tipus d’usuaris: ‘nens i noies’, ‘adolescents’, ‘joves’, ‘professionals de la infància’ i ‘ciutadans’, amb un llenguatge adequat a l’edat i als coneixements.
Perseguir els objectius següents:
- Evocar situacions de risc, especialment entre infants i adolescents.
- Adaptar els canals de comunicació als que utilitzen habitualment adolescents i adults joves.
- Orientar els infants, adolescents i joves que viuen violència en la comprensió de la seva situació.
- Orientar professionals i ciutadans sobre com detectar i denunciar situacions de risc.
- Ser un espai de consultes anònimes, amb opció de deixar les dades a les persones afectades.
Data Childhood Resposta 116 111
El telèfon Infància Respon va rebre més d’11.000 trucades l’any 2024. L’any 2023, la majoria de trucades van ser realitzades per professionals i només un 6,7% eren de nens o adolescents.
El servei aborda, entre d’altres, el maltractament físic i psicològic, la negligència, l’abús sexual, l’assetjament escolar o el ciberassetjament.
Circuit d’atenció
Abans d’una trucada, els professionals del servei recullen dades bàsiques dels casos. Si es refereix a un nen o adolescent amb expedient obert a la DGAIA, el servei el trasllada a l’Equip Funcional Infantil corresponent.
Per als nous casos, orienten l’usuari o deriven el cas a altres serveis per garantir una resposta adequada i coordinada.