Les entrades a les botigues van caure un 7,9% interanual durant la campanya de Nadal, mentre que el trànsit extern va caure un 5,8% a tot Espanya, va dir TC Group Solutions en un comunicat dimecres.
Les mesures s’han obtingut mitjançant aparells de mesura instal·lats als principals carrers de vianants i comerços d’Espanya, i s’ha analitzat tot el mes de desembre i fins al 6 de gener.
A Barcelona, el trànsit a l’aire lliure va caure un 6,1% i les entrades a les botigues van baixar un 9,2%, mentre que a Madrid el descens va ser del 9,8% i del 3,4% respectivament.
L’empresa ha destacat que les dades de la campanya de Nadal contrasten amb el Black Friday, quan les visites a les botigues van augmentar un 7,3% interanual a Barcelona i un 0,3% a Madrid.
Granada, amb un 2,8% més d’entrades a les botigues, i Tarragona, amb un 0,8% més, van ser les úniques ciutats on aquesta mesura va augmentar.